Parkolás mobilfizetéssel

A parkolási díjat gyorsan és kényelmesen rendezheti mobileszközökkel is: mobilapplikációval, telefonhívással vagy SMS küldéssel.

A mobiltelefonnal történő díjfizetést a parkolás megkezdését követően azonnal el kell indítani, a járművet csak a visszaigazoló SMS megérkezését követően lehet a parkolóban hagyni.

A parkolási folyamat során SMS-ben kell megadnia azt a rendszámot, amelyre parkolni szeretne (személygépjármű esetén: ABC123).

Amennyiben a forgalmi engedély „J” pontjában N1, vagy N1G (kistehergépjármű) szerepel, úgy tehergépkocsira vonatkozó mobilparkolást kell indítani.

Kistehergépkocsira és tehergépkocsira történő mobilparkolás: a parkolás indításakor a rendszám után vesszőt, majd T betűt kell beírni. Például: ABC123,T

Külföldi felségjelű/nem magyar rendszámú gépkocsi esetén: a rendszám mögé vesszővel elválasztva írja be a felségjelet (pl.: német rendszámú autó: ABC123,D). Nem magyar rendszámmal rendelkező kisteherautó és tehergépkocsi esetén személygépjárműre vonatkozó mobilparkolást tud indítani.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a rendszámot tévesen adja meg, vagy kistehergépkocsi és tehergépkocsi esetén személygépjárműre indítja a mobilparkolást, úgy pótdíj kerül kiszabásra.

Gyakran előfordul, hogy a mobilparkolás elindítása nem a gépkocsinál történik, hanem lényegesen később, esetleg akkor, mikor már folyik a gépkocsi ellenőrzése. Szintén gyakori probléma, hogy a gépkocsivezető nem várja meg a visszaigazoló SMS üzenetet, mely nélkül nem indul el a parkolás, illetve nem olvassa el figyelmesen a visszajelző üzenetet, mely akár rendszerhibáról is adhat tájékoztatást. A sikertelen mobiltelefonos díjfizetési kísérlet nem mentesít a parkolási díj megfizetésének kötelezettsége alól, így amennyiben nem indul el a mobilparkolása, úgy a parkolási díjat más módon (például: automatából kézpénzzel, vagy bankkártyával vásárolt parkolójeggyel) szükséges rendeznie.

Tekintettel arra, hogy az applikációk nem tévedhetetlenek a zónák meghatározása terén, így a gépjárművezető felelőssége, hogy megfelelő zónára indítsa el a parkolást.

A mobilfizetési szolgáltatók a parkolási díjon felül eltérő tranzakciós, kényelmi és kommunikációs díjakat számíthatnak fel.

Parkolóhelyeinken a mobilparkolási rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. üzemelteti, így ezen parkolóhelyek használatáért csak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-n keresztül lehet mobiltelefonnal fizetni. Érdemes a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. mobilparkolással kapcsolatos tájékoztatóját, útmutatóját tanulmányozni.

A díjfizetés tehát a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közreműködésével mobilszolgáltatójának (pl.: Yettel, Telekom, Vodafone) rendszerén keresztül történik, így amennyiben technikai probléma lépne fel, úgy kérjük, hívja mobilszolgáltatóját.

A további részletekről a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., illetve mobilszolgáltatója telefonos ügyfélszolgálatán [Yettel (1220), Telekom (1414), Vodafone (1270)],vagy honlapján tájékozódhat: